Monday, April 2, 2007

Semifinalister: Georgien

Sopho - "Visionary dream"

Georgien har aldrig tidigare deltagit i eurovisionen, och vilket första bidrag man väljer att skicka! Sopho Khalvashi kommer framföra hela startfältets kanske svåraste låt.

Jag gillar lite avancerade låtar, med flera olika byten av rytm och takt, och tillsammans med den beundransvärda stämman hos Sopho blir det riktigt kul.

Några missar tycker jag man har gjort. Framträdandet i Georgien var riktigt dåligt, där Sopho är klädd i en gigantisk rosa klänning. Det ser ut som hon badar i ett stort bakverk, vilket naturligtvis verkar mycketdubiöst slag. Den rosa mössan hjälper ju inte direkt heller... Kan vara något av det sämsta jag sett faktiskt. Se nedan, i youtube-klippet själva.

I själva låten tycker jag också att det trumsolo, ungefär 1:50 in, som är helt oförklarligt. Inte heller verkar det motsvaras av något spänannde i framträdandet, annat än att bakverket ändrar form igen.

Men med ett bättre scenframträdande finns det en god chans att man går vidare, med bakverket kvar tror jag det blir svårt.

Se promotionvideon från svt.se, den är riktigt bra!
Men missa inte heller bakverksframträdandet från Georgien, nedan.


Länktips:
Sopho Khalvashis Myspace-sida


Andra bloggar om: , , , , , , , ,
Pingat till intressant.se

No comments: