Monday, May 7, 2007

Semifinalister: Andorra

Andorra började tävla i Eurovision Song Contest 2004, och man aldrig tagit sig vidare till finalen. Förra året när Jenny sjöng "Sense tu" kom man rentav sist i semin, men det som jag personligen tyckte var en riktigt bra låt, vilket man kanske inte kan säga om framträdandet.

Framträdandet blir också spännande att se i år. Andorra har valt att skicka pop-punkarna Anonymous till Helsingfors för att spela en låt om att rädda världen. Det heter faktiskt "Salvem el món", låt oss rädda världen.

Jag tror inte skatekidsen flockas framför TV-apparaterna när det vankas Eurovision heller, så några röster därifrån kanske man inte kan räkna med. Däremot kanske många andra, som inte pinats av Good Charlotte de senaste åren, uppfattar det som nytt och fräscht. Själv gillar jag Andorra också, så de har mitt moraliska stöd.

Egentligen tycker jag mest illa om promotionvideon, som är så klyschig att man blir illamående. De har helt sonika samlat lite skatekids att hoppa omkring i en cirkel krong bandet, och klippt in lite bilder från när kidsen skejtar och gör andra galna grejer. Hmmm, var har vi sett det förr? Jo just det, i alla skejtvideos EVER.

Se iaf promotionvideon högupplöst på svt.se, eller ett "live" framträdande i Andorra nedan.


Länktips
Anonymous hemsida, som helt seriöst har adressen anonymouspunkrock.com. Jisses.


Andra bloggar om: , , , , , ,
Pingat till intressant.se

1 comment:

Anonymous said...

Jag gillade också förra årets låt, men denna var inte så tokig heller. Synd att Looket tutade sönder den i sin iver att vi skulle rösta på den.