Tuesday, March 27, 2007

Om Eurovisionsbloggen

Eurovisionsbloggen är en blogg totald dedikerad till Eurovision Song Contest. Melodifestivaler och Munkedalsfröknar göre sig icke besvär. Här är det Armenier, Bosnier och galna balter som gäller. Ända in i kaklet.

Bloggen kommer naturligtvis bjuda på undertecknads egna, fullt subjektiva, åsikt om bidragen och evenemanget i sin helhet, men förhoppningsvis kommer jag också bidraga med en hel del värdelöst vetande utöver detta. Därpå kanske infinner sig en fördjupad insikt om inte bara det oerhörda historiska och kulturella värde som ESC bjuder på varje år.

3 comments:

Anna said...

Jag tror att jag känner mig träffad. Men jag planerade ändå inte att hänga här i någon större utsträckning.

Tomas Melin said...

Haha Anna. Jag menade nog fröknar som i skolfröknar. Men inser nu att uttrycket gör att kvinnliga och ogifta munkedalingar i största allmänhet håller sig härifrån. Och det var ju inte alls meningen :)

Anna said...

Menn u är det för sent, det här var kanske inte det sita besöket, men ett av de sista. Eurovision är inte riktigt min kopp te, så frågan är varför jag tog mig hit över huvud taget?